Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.298.2018.1.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.298.2018.1.MD
Zasadność zastosowania zwolnienia od podatku do kwoty, którą nabywca lokalu mieszkalnego płaci Gminie tytułem zwrotu kosztów sporządzenia operatu szacunkowego, jako elementu wynagrodzenia należnego za zbywany lokal.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania zwolnienia od podatku do kwoty, którą nabywca lokalu mieszkalnego płaci Gminie tytułem zwrotu kosztów sporządzenia operatu szacunkowego, jako elementu wynagrodzenia należnego za zbywany lokal jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 maja 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania zwolnienia od podatku do kwoty, którą nabywca lokalu mieszkalnego płaci Gminie tytułem zwrotu kosztów sporządzenia operatu szacunkowego, jako elementu wynagrodzenia należnego za zbywany lokal.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina Miasto (dalej jako Gmina) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Składa deklaracje VAT-7 za miesięczne okresy rozliczeniowe. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT i od tego dnia prowadzi wspólne rozliczenia VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi i zakładami budżetowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right