Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.423.2018.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.423.2018.1.AP

Odliczenie podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2018 r. (data wpływu 5 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji pn. ,,B. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji pn. ,,B..

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina-Miasto zamierza zrealizować inwestycję pn. B.. Szacowana wartość zadania inwestycyjnego wynosi: zł. Przedmiotem inwestycji jest budowa hali namiotowej zadaszenia lodowiska wraz z płytą betonową pod lodowisko. Podstawowy zakres inwestycji zostanie zlokalizowany na działce stanowiącej własność Gminy-Miasto, oddanej w trwały zarząd Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji. Budowę przyłączy przewidziano natomiast na trzech działkach stanowiących własność Gminy, w tym jednej również przekazanej w trwały zarząd MOSIR-owi. W ramach realizacji inwestycji przewiduje się budowę hali namiotowej (budynek tymczasowy, jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony), wykonanie stóp fundamentowych, płyty żelbetowej pod lodowisko o wym. 40,6 x 20,6 m, ogrodzenia panelowego, drogi pożarowej i manewrowej, dojść dla pieszych i przejazdu dla rolby, przebudowę skarpy, wykonanie instalacji i przyłączy, odwodnienie, wykonanie pomieszczeń sanitarnych, kasy, wypożyczalni łyżew oraz szatni, wyposażenie obiektu w wieszako-ławki, regał na buty, zegar świetlny. W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875, z późń. zm.) Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania Gminy należą wszelkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Sprawy dotyczące kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych również należą do zadań własnych Gminy (art. 7 ust. 1 pkt 10). W celu wykonywania zadań Gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1). Na etapie realizacji projekt będzie zarządzany przez Urząd Miasta, jako jednostkę organizacyjną Gminy, pełniący rolę aparatu pomocniczego służącego do wykonywania kompetencji i zadań organów Gminy (art. 9 ust. l ustawy o samorządzie gminnym). Po zakończeniu realizacji, obiektem będzie zarządzał Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Obiekt zostanie wpisany do ewidencji środków trwałych MOSIR. MOSIR jest jednostką budżetową Gminy. Zgodnie ze statutem MOSIR działa na podstawie ustaw: o samorządzie gminnym, o kulturze fizycznej i uchwał Rady Miasta. Nadzór nad MOSIR-em sprawuje Rada Miasta i Zarząd Miasta w ramach swoich uprawnień. Jest finansowany z budżetu miasta, może pozyskiwać fundusze z prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych. Statutowe cele i zadania MOSIR to m. in. administrowanie obiektami sportowymi, udostępnianie obiektów, utrzymanie i modernizacja obiektów sportowych, inicjowanie kierunków rozwoju istniejącej bazy sportowej i kreowanie inicjatyw w zakresie budowy obiektów. Środki na bieżące utrzymanie obiektu pochodzić będą ze środków Gminy, którymi dysponuje MOSIR jako jednostka budżetowa MOSIR będzie pobierał opłaty za wejścia na lodowisko, wypożyczenie sprzętu i ostrzenie łyżew. Do nieodpłatnego korzystania z lodowiska uprawnione będą szkoły, których siedziba zlokalizowana jest na terenie Gminy, w ramach prowadzonych zajęć dydaktycznych. Oznacza to, że powstały obiekt służyć będzie do działalności opodatkowanej, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, t. j., ze zm.) oraz niepodlegającej opodatkowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00