Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.350.2018.1.BK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.350.2018.1.BK

Sposób opodatkowania zamiany nieruchomości.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania zamiany działek jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania zamiany działek.

We wniosku przedstawiono następujący zdarzenie przyszłe.

Powiat i Gmina zamierzają dokonać w drodze aktu notarialnego zamiany własności nieruchomości, które stanowią drogi publiczne. Zamiana ta nastąpi w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami bez dokonania dopłaty.

  1. Nieruchomość stanowiąca własność Powiatu została nabyta nieodpłatnie z mocy prawa z dniem 1 stycznia 1999 r. w drodze decyzji wojewody (tzw. powiatyzacja). Powiat nabył nieodpłatnie działki w celu realizacji zadania publicznego jakim jest budowa i utrzymanie dróg publicznych powiatowych. Droga ta stanowi budowlę w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane. Dla nieruchomości nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, nieruchomość ta stanowi drogę powiatową. Droga została oddana do użytkowania i od oddania jej w użytkowanie upłynął okres dwóch lat. W związku z nabyciem nieruchomości Powiatowi nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Nakłady jakie były ponoszone przez Powiat na nieruchomości miały jedynie na celu poprawę jakości drogi, a nie podniesienie wartości nieruchomości. Wydatki jakie były przeznaczone na remont drogi były niższe niż 30% wartości początkowej drogi. Wykorzystanie drogi nie podlegało i nie podlega ustawie o podatku od towarów i usług ponieważ Powiat w związku z wykorzystywaniem tej drogi nie występował w charakterze podatnika podatku VAT. Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego wartość nieruchomości wynosi: 1.279.800 zł.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00