Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.202.2018.1.EN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.202.2018.1.EN
w zakresie momentu zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków do kosztów podatkowych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 maja 2018 r. (data wpływu do Organu 29 maja 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie momentu zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków do kosztów podatkowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 maja 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie momentu zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków do kosztów podatkowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Ustawa CIT). Głównym przedmiotem działalności Spółki jest świadczenie usług w zakresie remontów i modernizacji maszyn i urządzeń górniczych, ich konserwacji i obsługi serwisowej. Wnioskodawca zajmuje się również dzierżawą Zakładów w X i Y (dalej: ZPMW). ZPMW wraz z przynależną infrastrukturą (w tym maszyny i urządzenia górnicze) jest w całości dzierżawione/wynajmowane spółce powiązanej z Wnioskodawcą na podstawie zawartych umów na warunkach rynkowych. Wnioskodawca, realizuje obecnie Projekt inwestycyjny w przedmiocie modernizacji i rozbudowy ZPMW oraz budowę dwóch pompowni (dalej: Inwestycja). Inwestycja jest realizowana przy wykorzystaniu środków z Agencji Rozwoju Przemysłu (dalej: ARP) niebędących pomocą publiczną. W wyniku przeprowadzonych modernizacji powstanie kilkadziesiąt lub kilkaset nowych lub zmodernizowanych dotychczas istniejących środków trwałych. Odbiory środków trwałych będą następować sukcesywnie w momencie zakończenia robót. Na skutek m.in. przyjmowania nowych środków trwałych i ich modernizacji, likwidacji środków trwałych, zakupu infrastruktury wartość przedmiotu dzierżawy ulega dynamicznym zmianom. Biorąc pod uwagę powyższe, wykonywanie umów wymaga stałej obsługi w zakresie m.in. rozliczeń i kalkulacji czynszu dzierżawnego. Ponadto, w ramach zawartych umów Wnioskodawca nadzoruje i kontroluje przedmiot dzierżawy/najmu prowadzi niezbędne czynności związane z gospodarką majątkiem ZPMW wraz z infrastrukturą oraz przeprowadza inne czynności i kontrole niezbędne z punktu widzenia zabezpieczenia prowadzonej działalności. Roczne przychody Spółki z tytułu najmu powyższych składników majątku stanowią istotną część całkowitych przychodów Spółki. Zarówno Inwestycja jak i umowy dzierżawy i najmu są wykonywane na podstawie uprzednich porozumień o współpracy inwestycyjnej ze spółką powiązaną. Zgodnie z postanowieniami Umowy Wsparcia zawartej 30 września 2016 r. pomiędzy Skarbem Państwa, a Spółką, kompleksowy nadzór nad realizacją Inwestycji, jak i zadania związanie z raportowaniem na czas realizacji Inwestycji jest prowadzony przez firmę zewnętrzną pełniącą funkcję Inżyniera Kontraktu (dalej: IK). Zgodnie z postanowieniami umowy o świadczenie usług Inżyniera Kontraktu, wynika, że IK jest odpowiedzialny m.in. za dobór materiałów, zgodność Inwestycji z obowiązującymi przepisami prawa, BHP, weryfikowanie kompletności i poprawności Inwestycji, wydawanie opinii projektowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right