Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.06.2018, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.256.2018.2.BS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.256.2018.2.BS

Opodatkowanie usług dzierżawy oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 kwietnia 2018 r. (data wpływu 26 kwietnia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 5 czerwca 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług dzierżawy Ciągnika oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację zadania pn. Z. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 5 czerwca 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług dzierżawy Ciągnika oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację ww. zadania.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Gmina działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875, dalej: ustawa o samorządzie gminnym). Wnioskodawca realizuje zadania należące do właściwości samorządu gminnego. Zadania te zostały określone w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w którym mowa, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności ww. zadania obejmują m.in. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych. Gmina w 2017 r. w ramach zadania pn. Z. dokonała zakupu ciągnika wraz z wozem asenizacyjnym (dalej: Ciągnik) celem redukcji zanieczyszczeń na terenie Gminy. Na realizację powyższego zadania inwestycyjnego Gminie przyznane zostało dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 50% kosztów netto zakupu Ciągnika. Przedmiotowy pojazd wraz z wozem asenizacyjnym nie był wykorzystywany przez Gminę na potrzeby własne lub gminnych jednostek organizacyjnych, bowiem został wydany do Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. (dalej: GZGK sp. z o.o., Spółka), z którym to podmiotem Gmina, po dokonaniu niezbędnych w tym zakresie formalności, podpisze umowę dzierżawy przedmiotowego majątku. Do zadań GZGK sp. z o.o. należy przede wszystkim zarządzanie sieciami wodociągowymi i kanalizacyjnymi na terenie Gminy wraz z obsługą hydroforni i oczyszczalni ścieków. Spółka będzie zatem wykorzystywała Ciągnik do świadczenia odpłatnych usług w zakresie wywozu/odprowadzania nieczystości. Z tytułu dzierżawy Ciągnika, Gmina będzie pobierała od GZGK sp. z o.o. określone w umowie wynagrodzenie (czynsz dzierżawny), które będzie dokumentowane wystawianymi na GZGK sp. z o.o. fakturami VAT. Faktury te Gmina będzie ujmować w swoich rejestrach sprzedaży i składanych deklaracjach VAT-7 oraz rozliczać z tego tytułu VAT należny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00