Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.269.2018.1.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.269.2018.1.JN

Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy pudełek.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 kwietnia 2018 r. (data wpływu 24 kwietnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy pudełek jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy pudełek.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej jako: Wnioskodawca, Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako: podatek VAT) oraz jako podatnik VAT-UE. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zajmuje się produkcją towarów z papieru, tj. ulotek, plakatów, teczek, pudełek, etykiet oraz naklejek. Znajdujący się w ofercie towar produkowany jest z materiałów posiadanych przez Wnioskodawcę.

Część pudełek produkowanych przez Wnioskodawcę sprzedawana jest kontrahentom spoza Unii Europejskiej, tj. z Kanady.

Kanadyjski kontrahent na składanych zamówieniach (które kierowane są do Wnioskodawcy) wskazuje podmiot polski firmę zewnętrzną (dalej jako: podmiot konfekcjonujący, firma zewnętrzna) do którego mają zostać dostarczone pudełka. Transport pudełek do podmiotu konfekcjonującego odbywa się na koszt zamawiającego. Firma zewnętrza jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Do firmy zewnętrznej dostarczane są pudełka w wersji złożonej, tj. na płasko. Wnioskodawca dostarcza towar w kartonie zbiorczym, mogącym pomieścić do 500 szt. pudełek. Po dostarczeniu podmiot konfekcjonujący wypakowuje pudełka z kartonu zbiorczego oraz składa je. Firma zewnętrzna nie musi używać kleju/taśmy klejącej do złożenia pudełka. Dopiero do złożonych (przez firmę zewnętrzną) pudełek pakowane są towary (np. herbaty, herbatniki), które finalnie mają trafić do kanadyjskiego kontrahenta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00