Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.06.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.366.2018.1.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.366.2018.1.JM
Brak prawa do odliczenia podatku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 kwietnia 2018 r. (data wpływu 19 kwietnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu polegającego na demontażu i usuwaniu pokryć dachowych cementowo-azbestowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu polegającego na demontażu i usuwaniu pokryć dachowych cementowo-azbestowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina w roku 2018 ubiega się o dotację na demontaż i usuwanie pokryć dachowych cementowo-azbestowych (odpadów azbestowych) z terenu posesji osób fizycznych zlokalizowanych na terenie Gminy. Dotacja pochodzić będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Fundusz wymaga przedłożenia interpretacji indywidualnej, co do braku możliwości odliczenia podatku VAT przez Gminę. Demontaż i usuwanie pokryć dachowych cementowo-azbestowych (odpadów azbestowych) zostanie wykonane przez wynajętą do tego celu firmę, natomiast dotacja ma być na poziomie 90% kosztów całkowitych zadania. Pozostałe 10% będzie pochodzić ze środków własnych gminy, pochodzących z wpływów za użytkowanie środowiska (środki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right