Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.154.2018.2.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.154.2018.2.MP
Możliwość skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2018 r. (data wpływu 23 marca 2018 r.) uzupełnione pismem z dnia 9 maja 2018 r. (data nadania 11 maja 2018 r., data wpływu 15 maja 2018 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 25 kwietnia 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.154.2018.1.MP (data nadania 26 kwietnia 2018 r., data doręczenia 7 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej.
Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 25 kwietnia 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.154.2018.1.MP (data nadania 26 kwietnia 2018 r., data doręczenia 7 maja 2018 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.
Pismem z dnia 9 maja 2018 r. (data nadania 11 maja 2018 r., data wpływu 15 maja 2018 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła powyższe w terminie.
We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Na utrzymaniu Wnioskodawczyni oraz Jej męża jest wspólne dziecko, syn urodzony 18 listopada 2013 r. W kwietniu 2016 r. u syna zdiagnozowano autyzm (wg ICD-10). W zaświadczeniu lekarskim opisowym po diagnozie (18 kwietnia 2016 r.) lekarz specjalista psychiatra dzieci i młodzieży zapisał: Z uwagi na trudności w funkcjonowaniu społecznym i komunikacyjnym wskazane jest zapewnienie dziecku różnorodnych oddziaływań terapeutycznych, obejmujących stymulację: sensoryczną, rozwoju psychoruchowego, poznawczego oraz społeczno-emocjonalnego. Terapia pedagogiczna powinna uwzględniać również pracę nad rozwojem zabaw relacyjnych, tematycznych oraz symbolicznych oraz uczenie nawiązywania, podtrzymywania i inicjowania kontaktów w relacjach z rówieśnikami, zarówno w kontaktach indywidualnych, jak i grupowych. Istotne jest również włączenie terapii logopedycznej nastawionej na rozwój umiejętności komunikowania się.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right