Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.172.2018.2.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.172.2018.2.AW
Zwolnienie od podatku aportu nieruchomości oraz ruchomości.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2018 r. (data wpływu 19 marca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 maja 2018 r. (data wpływu 15 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT czynności aportu nieruchomości oraz opodatkowania tym podatkiem aportu ruchomości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT czynności aportu nieruchomości oraz opodatkowania tym podatkiem aportu ruchomości. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 maja 2018 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina łącznie ze swoimi jednostkami organizacyjnymi jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) realizuje zadania własne, które obejmują między innymi sprawy kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych.
W ramach prowadzonej inwestycji własnej w latach 2004-2006, Gmina zrealizowała projekt pn. Poprawa stanu środowiska naturalnego poprzez modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków (). Inwestycja realizowana była ze środków własnych oraz pomocowych z UE, a środki trwałe zostały przyjęte na stan w dniu 13 listopada 2006 r. Inwestycją objęta została oczyszczalnia ścieków zlokalizowana na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 2085. Wydatki poniesione na ulepszenie stanowiły więcej niż 30% wartości początkowej. Wykonana inwestycja miała służyć działalności opodatkowanej. W związku z dokonaną inwestycją Gminie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od wykonanej inwestycji. Gmina skorzystała z prawa odliczenia w 100%.