Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.146.2018.1.JK3, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.146.2018.1.JK3
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na jedno dziecko.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2018 r. (data wpływu 21 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca przez pierwsze 4 miesiące roku podatkowego 2017 uzyskiwał dochody z pracy w Polsce, a przez pozostałe 8 miesięcy był pracownikiem Europejskiego Banku Centralnego (EBC). Jako pracownik EBC Wnioskodawca zwolniony jest z podatków krajowych obowiązujących w państwach członkowskich UE (podstawa prawna: art. 12 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów UE z późn. zm.).
Wnioskodawca wraz z współmałżonką sprawują opiekę nad ich dzieckiem. Żona Wnioskodawcy pracowała przez cały rok podatkowy w Polsce. Dochody małżonków nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112.000 zł, jeśli zsumować dochody uzyskane w Polsce. Jeśli doliczyć do dochodów uzyskanych w Polsce, wynagrodzenie Wnioskodawcy, które uzyskał jako urzędnik unijny, wtedy dochody małżonków za rok 2017 przekroczyłyby kwotę 112.000 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right