Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.131.2018.1.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.131.2018.1.MD

Zasadność zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do nabytej usługi, tj. usługi o PKWiU 43.32.10.0.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2018 r. (data wpływu 19 marca 2018 r.), uzupełnionym w dniu 18 maja 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do nabytej usługi, tj. usługi o PKWiU 43.32.10.0 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2018 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 18 maja 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do nabytej usługi, tj. usługi o PKWiU 43.32.10.0.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 2018 r. sp. z o.o. (dalej: Spółka) jako generalny wykonawca inwestycji (budowa hali magazynowej) zawarło Umowę na roboty budowlano-montażowe nr z sp. z o.o. (jako podwykonawcą) dalej Kontrahent

Przedmiotem Umowy było wykonanie dostawy i montażu bram i drzwi chłodniczych i mroźnych określonych w załączniku do umowy, zgodnie z ofertą złożoną przez Kontrahenta. Przed złożeniem oferty Kontrahent otrzymał stosowny projekt budowlany, aby wykonane i zamontowane bramy i drzwi były z nim zgodne.

W dniu 7 marca 2018 r. Spółka wpłaciła Kontrahentowi zaliczkę na wykonanie przedmiotu umowy. Na potwierdzenie tego Kontrahent wystawił fakturę VAT nr z datą otrzymania zaliczki w następujących wartościach:

  • netto zł;
  • VAT 23% zł;
  • brutto zł.

Na fakturze zostały wyszczególnione wszystkie elementy drzwi, niezbędne obróbki, koszt montażu, koszty logistyczne do miejsca placu budowy. Struktura poszczególnych składników faktury wynosi:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00