Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.143.2018.1.IT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.143.2018.1.IT
Zdefiniowanie magazynu konsygnacyjnego w celu rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2018 r. (data wpływu 2 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zdefiniowania magazynu konsygnacyjnego w celu rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zdefiniowania magazynu konsygnacyjnego w celu rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny oraz jako podatnik VAT-UE dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych. Podstawową działalnością Wnioskodawcy jest produkcja wysokiej jakości filtrów dla motoryzacji, maszyn i urządzeń silnikowych, sprzętu ciężkiego oraz urządzeń specjalistycznych. Wnioskodawca sprzedaje swoje wyroby zarówno klientom krajowym, jak i zagranicznym (z innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz z państw trzecich).
Przeznaczone do wykorzystania w powyższej działalności produkcyjnej towary takie jak surowce, materiały itp. Wnioskodawca nabywa zarówno od dostawców krajowych, jak również zagranicznych. W szczególności towary przeznaczone do celów działalności produkcyjnej Wnioskodawcy, nabywane są również od kontrahentów z innych państw członkowskich UE. W przypadku niektórych kontrahentów z innych niż Polska państw członkowskich UE Wnioskodawca rozważa rozwiązanie, w ramach którego należące do tych kontrahentów towary, przeznaczone do wykorzystania w działalności produkcyjnej Wnioskodawcy, będą w pierwszej kolejności przemieszczane z terytorium innego państwa członkowskiego UE do magazynu zlokalizowanego przy zakładzie produkcyjnym Wnioskodawcy na terytorium Polski, a prawo do dysponowania tymi towarami jak właściciel (i jednocześnie prawo własności), będzie przenoszone przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy, dopiero z chwilą pobrania tych towarów przez Wnioskodawcę z magazynu do celów produkcji. Kontrahenci dostarczający towary w ramach tego rozwiązania w dalszej części złożonego wniosku określani są jako Kontrahenci z UE. Kontrahenci z UE są zarejestrowanymi podatnikami podatku od wartości dodanej, w innych niż Polska państwach członkowskich UE (w tym dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych), nie są natomiast zarejestrowani dla celów VAT w Polsce.