Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.91.2018.1.AD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.91.2018.1.AD

Uznanie części majątku (dwóch aptek) za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz brak opodatkowania czynności jego zbycia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2018 r. (data wpływu 8 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania części majątku (dwóch aptek) za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz braku opodatkowania czynności jego zbycia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania części majątku (dwóch aptek) za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz braku opodatkowania czynności jego zbycia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą, której przedmiotem jest prowadzenie aptek. Działalność ta jest prowadzona za pośrednictwem dwunastu aptek położnych w różnych miejscowościach. Jest Pani czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Planuje Pani sprzedać dwie apteki znajdujące się w różnych miejscowościach. Każda apteka jest wyodrębniona organizacyjnie i terytorialnie oraz posiada przypisany zestaw środków trwałych i wyposażenia. Na dzień dzisiejszy w aptekach nie znajdują się towary, zostały przesunięte do innych aptek ze względu na to, że pracownicy w tych w dwóch punktach zostali zwolnieni i nie chce Pani aby towar się przeterminował, bądź stał się przedmiotem kradzieży. Działalność podlega rozliczeniu w ramach jednej księgi handlowej prowadzonej dla całego przedsiębiorstwa, podzielonej na Dzienniki Zakupów dla poszczególnych aptek, jednego Dziennika Sprzedaży, jednego Dziennika Kosztów, jednego Dziennika ŚT, jednego Dziennika Bank oraz jednego Dziennika PK. Każda z aptek ma swoje stanowisko komputerowo-fiskalne i dokonuje na koniec miesiąca odpowiednich wydruków dotyczących sprzedaży, które zostają przekazywane do biura rachunkowego. W ewidencji księgowej wszystkie apteki są wprowadzane do jednej ewidencji sprzedaży i jednej ewidencji kosztów zakupów. Zakupy towarów każda apteka ma prowadzone na osobnym rejestrze zakupów. Plan kont jest tak ułożony, aby można wyodrębnić osobno dla każdej apteki wartość sprzedaży oraz wartość sprzedanych towarów. Listy obecności dla pracowników również były sporządzane dla każdej apteki oddzielnie. W skład sprzedanych części przedsiębiorstwa pierwszej apteki, której lokal nie jest Pani własnością będą wchodzić: środki trwałe, wyposażenie, sieć komputerowa, koncesja na prowadzenie apteki wraz z dokumentacją projektową, umowa najmu lokalu, umowa na telefon i internet, umowa na odbiór śmieci, licencja programu komputerowego. W skład drugiej apteki, której budynek jest Pani własnością: środki trwałe, wyposażenie, sieć komputerowa, koncesja na prowadzenie apteki wraz z dokumentacją projektową, umowy na telefon i internet, umowa na odbiór śmieci, licencja programu komputerowego. Nie sprzedaje Pani budynku, planuje Pani z nabywcą podpisać umowę najmu na lokal. Nabywcy mają zamiar prowadzić w tych miejscach działalność gospodarczą w formie aptek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00