Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2018, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.6.2018.1.PW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.6.2018.1.PW

w zakresie właściwej kwalifikacji nabywanych przez Wnioskodawcę usług oraz w zakresie wykonywania obowiązków płatnika

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2018 r. (data wpływu 15 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie właściwej kwalifikacji nabywanych przez Wnioskodawcę usług oraz w zakresie wykonywania obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie właściwej kwalifikacji nabywanych przez Wnioskodawcę usług oraz w zakresie wykonywania obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej Wnioskodawca nabywa od podmiotu trzeciego usługi utrzymania funkcjonalności oprogramowania, zapewnienia jego prawidłowego działania i użytkowania, bieżącej konserwacji oraz dostosowania jego użyteczności do aktualnych potrzeb biznesowych. Usługi są wykonywane przez kontrahenta z Indii (Kontrahent) w ramach umowy dotyczącej świadczenia usług związanych z utrzymaniem oprogramowania. Kontrahent jest nie jest polskim rezydentem podatkowym.

Usługi wykonywane przez Kontrahenta na podstawie tej to usługi utrzymania oprogramowania w toku jego bieżącego użytkowania przez Spółkę oraz usługi wsparcia w obsłudze aplikacji. Przedmiotem usług świadczonych przez Kontrahenta jest wdrożenie i utrzymanie oprogramowania oraz tworzenie i konserwacja aplikacji. Zakres usług obejmuje obecnie w szczególności:

  1. Usługi wsparcia w obsłudze aplikacji, rozwiązywanie problemów użytkowników, utrzymanie aplikacji w zakresie wprowadzania zmian oraz usuwania błędów działania aplikacji;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00