Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.03.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.347.2017.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.347.2017.1.KK
w zakresie kosztów uzyskania przychodów
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2017 r. (data wpływu 22 grudnia 2017 r.) uzupełnionym w dniu 7 lutego 2018 r. (data wpływu 13 lutego 2018 r.) na wezwanie z dnia 31 stycznia 2018 r. Nr 0114-KDIP2-3.4010.347.2017.1.KK o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów &‒ jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (Wnioskodawca) jest (i) spółką kapitałową, (ii) posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski oraz (iii) czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji słodyczy.
II. W celu intensyfikacji sprzedaży i promowania produktów Wnioskodawcy, Wnioskodawca zleca agencjom marketingowym (Agencje Marketingowe) organizowanie i przeprowadzanie na zlecenie Wnioskodawcy akcji promocyjnych, w tym konkursów (Konkursy), loterii promocyjnych (Loterie Promocyjne) oraz akcji w ramach sprzedaży premiowej (Sprzedaż Premiowa). Warunki poszczególnych akcji promocyjnych, w tym Konkursów, Loterii Promocyjnych i Sprzedaży Premiowej przewidziane są w regulaminach przygotowywanych dla potrzeb poszczególnych akcji promocyjnych, w tym Konkursów, Loterii Promocyjnych oraz Sprzedaży Premiowej (Regulamin). Wnioskodawca może też samodzielnie organizować i przeprowadzać promocje związane ze Sprzedażą Premiową. III. W przypadku, gdy akcje promocyjne, w tym Konkursy, Loterie Promocyjne oraz Sprzedaż Premiowa są organizowane i przeprowadzanie na zlecenie Wnioskodawcy przez Agencje Marketingowe, Wnioskodawca zawiera z daną Agencją Marketingową pisemną umowę określającą główne założenia akcji promocyjnej, w tym Konkursu albo Loterii Promocyjnej albo Sprzedaży Premiowej. W umowie Wnioskodawca oraz Agencja Marketingowa wskazują również obowiązki publicznoprawne związane z zorganizowaniem danej akcji promocyjnej, w tym Konkursu albo Loterii Promocyjnej albo Sprzedaży Premiowej (tj. ewentualne obowiązki płatnika podatku dochodowego z tytułu wydawania / wypłacania nagród (Nagrody) dla uczestników akcji promocyjnych, w tym Konkursów albo Loterii Promocyjnych albo Sprzedaży Premiowej). IV. Akcje promocyjne, w tym Konkursy i Loterie Promocyjne kierowane są najczęściej do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (tj. konsumentów w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2017 r. Poz. 459 ze zm.), (Kodeks Cywilny)) (w tym osób prowadzących działalność gospodarczą, które w ramach tych akcji promocyjnych występują jako konsumenci w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego). Mogą zdarzyć się takie akcje promocyjne, w tym m.in. Sprzedaż Premiowa które kierowane będą do osób fizycznych, prowadzących działalność gospodarczą. Krąg uczestników każdorazowo określony jest w Regulaminie. V. Sponsorem / fundatorem Nagród w akcjach promocyjnych, w tym Konkursach, Loteriach Promocyjnych oraz Sprzedaży Premiowej jest Wnioskodawca, który ponosi ich koszt ekonomiczny. Przy czym, Nagrody są nabywane przez Agencje Marketingowe na zlecenie Wnioskodawcy albo nabywane przez Wnioskodawcę i przekazywane przez Wnioskodawcę Agencji Marketingowej w celu przekazania Nagród uczestnikom akcji marketingowych, w tym Konkursów, Loterii Promocyjnych oraz Sprzedaży Premiowej. W przypadku Nagród nabywanych przez Agencję Marketingową, Wnioskodawca pokrywa koszty związane z nabyciem Nagród przez Agencję Marketingową, na podstawie faktury VAT albo noty księgowej wystawionej przez Agencję Marketingową na rzecz Wnioskodawcy (Agencja Marketingowa wystawia fakturę VAT albo notę księgową w zależności od tego komu przysługuje prawo własności nagród przed ich wydaniem uczestnikowi danej akcji promocyjnej, w tym Konkursów, Loterii Promocyjnych oraz Sprzedaży Premiowej. Jeżeli Agencja Marketingowa przenosi własność Nagrody na rzecz Wnioskodawcy, Agencja Marketingowa wystawia fakturę VAT, a jeżeli Agencja Marketingowa nie przenosi własności Nagrody, a jedynie przenosi ekonomiczny koszt Nagród na Wnioskodawcę, Agencja Marketingowa wystawia notę księgową). Wnioskodawca ustala wspólnie z Agencją Marketingową rodzaj nagród i ich wartość, jednakże to Wnioskodawca ma głos decyzyjny co do wyboru nagród, ich puli i ich wartości. Vi. Poniżej Wnioskodawca przedstawia opis głównych założeń Loterii Promocyjnych, Konkursów oraz Sprzedaży Premiowej, których zorganizowanie oraz przeprowadzenie zlecane jest przez Wnioskodawcę Agencjom Marketingowym albo które są organizowane oraz przeprowadzane samodzielnie przez Wnioskodawcę. VI.1. Loterie Promocyjne
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right