Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.43.2018.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.43.2018.1.AS

Konsorcjum - opodatkowanie rozliczeń między partnerami,

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 23 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczeń między partnerami konsorcjum oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabywanych usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczeń między partnerami konsorcjum oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabywanych usług.

Przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

G. Sp. z o.o. (dalej: G., Wnioskodawca 1) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji sprzętu gospodarstwa domowego i naczyń pod rozpoznawalnymi markami. Jednym ze sztandarowych produktów G. są ekspresy do kawy. W przypadku części z ekspresów do zaparzenia kawy mechanizm ich działania wymaga zastosowania specjalnie dedykowanych kapsułek z kawą, których producentem jest E. S.A (dalej: E., Wnioskodawca 2). Użytkownik ekspresu nie może zastosować kapsułki innego producenta, z uwagi na inny jej kształt, budowę, etc. Zatem ekspresy sprzedawane przez Wnioskodawcę 1 i kapsułki dystrybuowane przez Wnioskodawcę 2 są ze sobą ściśle powiązane, komplementarne, użytkownik nie może wykorzystać jednego produktu bez zastosowania drugiego.

G. podejmuje się organizacji szeregu działań mających na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów, w tym również przywołanych ekspresów do kawy. W zakres działań marketingowych G. wchodzą w szczególności działania na terenie sklepów dystrybutorów (tj. podmiotów niepowiązanych, w tym sieci handlowych przykładowo:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00