Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2018, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.86.2018.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.86.2018.1.AS

Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z realizacją projektu pn.: Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki ().

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2018 r. (data wpływu 22 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z realizacją projektu pn.: Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z realizacją projektu pn.: Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym w Urzędzie Skarbowym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina dokonała w sierpniu 2017 r. zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz z podstawowym wyposażeniem do usuwania skutków zdarzeń losowych. Środki na zakup samochodu pochodziły z: budżetu Województwa 25.000,00 zł, WFOŚiG 25.000,00 zł oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 w ramach projektu pn. Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki () - Działanie 5 Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych 50.000,00 zł (środki przyznane w roku 2018).

Koszt zakupu samochodu to kwota 159.600 zł. Uzyskane dofinansowanie to 100.000 zł, natomiast środki własne to 59.600 zł.

Przedmiotowy pojazd wraz z wyposażeniem stanowi mienie gminne i znajduje się w ewidencji środków trwałych Gminy, został nieodpłatnie oddany w użytkowanie na podstawie umowy nieodpłatnego użytkowania zawartej pomiędzy Gminą a Ochotniczą Strażą Pożarną, której powierzono realizację zadań własnych gminy z zakresu bezpieczeństwa. Samochód wraz z wyposażeniem używany jest jedynie do prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00