Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.695.2017.2.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.695.2017.2.JN
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia miejsca opodatkowania nabywanych usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2017 r. (data wpływu 29 grudnia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca opodatkowania nabywanych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca opodatkowania nabywanych usług. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 lutego 2018 r.) o dokumenty, z których wynika sposób reprezentacji Wnioskodawcy w zakresie składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność w zakresie handlu wyrobami ze stali.
Spółka prowadzi w Polsce działalność w zakresie reklamy i promocji swojego przedsiębiorstwa, przy pomocy Przedstawicielstwa w rozumieniu art. 93 i nast. ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 672 ze zm.).
Przedstawicielstwo zatrudnia do wykonywania czynności pomocniczych w zakresie reklamy i promocji produktów Spółki na polskim rynku 6 pracowników, wykonujących pracę w dwóch biurach Przedstawicielstwa: w A i w B.
Do obowiązków pracowników Przedstawicielstwa należy w szczególności:
- badanie rynku (analizy rynkowe wykonywane przez telefon i przez Internet),
- poszukiwanie potencjalnych klientów,
- podejmowanie kontaktu z potencjalnymi klientami (wizyty u klientów, kontakt mailowy i telefoniczny z klientami),