Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.281.2017.3.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.281.2017.3.WR

Opodatkowanie akcyzą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu samochodu wyścigowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 grudnia 2017 r. (data wpływu 19 grudnia 2017 r.), uzupełnionego pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 luty 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu samochodu wyścigowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu samochodu wyścigowego.

Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 luty 2018 r.), które stanowiło odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 9 lutego 2018 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.281.2017.2.WR.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca zakupił samochód wyścigowy marki Ferrari, typ 458 F458 Challenge. Samochód jest przeznaczony wyłącznie do udziału w wyścigach zamkniętych Ferrari Challenge i porusza się on wyłącznie po zamkniętych torach wyścigowych. Na tory wyścigowe samochód jest dowożony wyłącznie na lawecie.

Samochód jest wyposażony w klatkę bezpieczeństwa homologowaną przez FIA. Klatka ta jest elementem konstrukcyjnym typowym dla tego samochodu wyścigowego i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy. Samochód posiada wyłącznie tylny napęd i 7-biegową sekwencyjną skrzynię biegów ze sprzęgłem F1. Moc silnika to 570 koni mechanicznych. Samochód posiada system gaśniczy oraz szyby z poliwęglanu, a także zbiornik paliwa homologowany do wyścigów ze specjalnym systemem tankowania FIA Premier, które potwierdzają bezpieczeństwo konstrukcyjne tych elementów pozwalające na ich użycie wyłącznie w warunkach wyścigowych na zamkniętym torze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00