Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.325.2017.2.BKD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.325.2017.2.BKD
Czy określone Odpisy i Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartego Porozumienia, będącego konsekwencją Uchwał 2017 i 2009 powierzających obu spółkom zadanie własne Gminy, stanowią koszt uzyskania przychodu po stronie Wnioskodawcy na podstawie art. 15 ust. 1 uCIT
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 6 listopada 2017 r. (data wpływu 10 listopada 2017 r.), uzupełnionym 21 lutego 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wskazane we wniosku Odpisy i Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartego Porozumienia, stanowią koszt uzyskania przychodu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wskazane we wniosku Odpisy i Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartego Porozumienia, stanowią koszt uzyskania przychodu. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego też pismem z dnia 5 lutego 2018 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.325.2017.1.BKD wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 21 lutego 2018 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca lub ZU) jest jednoosobową spółką Gminy, która realizuje powierzone zadania własne Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi i utrzymania porządku i czystości. Zadania te ZU wykonuje współdziałając (na mocy aktów prawnych wskazanych poniżej) od 15 września 2017 r. ze spółką Usługi Komunalne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: GUK), tj. także jednoosobową spółką komunalną, której całość udziałów należy do Gminy. ZU jest polskim rezydentem podatkowym podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski na podstawie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1888 ze zm., dalej: uCIT). ZU jest także zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT niekorzystającym ze zwolnień przedmiotowych przewidzianych w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: uVAT). Zadania z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminach należą do zadań własnych gminy, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 5 cytowanej ustawy, gminy ustanawiają selektywne zbieranie odpadów komunalnych obejmujące co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji. Gmina odpowiedzialna za utrzymanie wysypisk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych jest zobowiązana ustawowo do osiągania należytego poziomu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right