Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2018, sygn. 0111-KDIB1-1.4011.237.2017.2.BS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 listopada 2017 r. (data wpływu 27 listopada 2017 r.), uzupełnionym 9 i 15 stycznia 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 listopada 2017 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 28 grudnia 2017 r. Znak: 0111-KDIB1-1.4011.237.2017.1.BS, Znak: 0111-KDIB4.4014.426.2017.2.BJ, Znak: 0111-KDIB4.4014.436.2017.2.BJ wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 9 i 15 grudnia 2017 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 12 stycznia 2017 r. Wnioskodawca nabył działkę gruntu, za ogólna kwotę 7900,22 zł. Koszt gruntu wg operatu wyniósł 3984,00 zł, pozostała kwota 3916,22 to koszt wyceny owej nieruchomości wraz z podatkiem. Na ww. działce Wnioskodawca wybudował pawilon handlowy o powierzchni użytkowej 32,63m. ww. pawilon, Wnioskodawca budował sposobem gospodarczym wg indywidualnego projektu, na gruncie wówczas dzierżawionym od innego podmiotu (Zespołu Szkół). Pozwolenie na budowę owego pawilonu Wnioskodawca otrzymał w dniu 12 października 1995 r., budowę zakończył w pierwszej połowie 2002 r. Dnia 8 lipca 2002 r. Wnioskodawca otrzymał decyzję ze Starostwa Powiatowego o pozwoleniu na użytkowanie pawilonu. Przyłącza wody, kanalizacji i elektryczne wg zamówionych projektów Wnioskodawca musiał wykonać na własny koszt. Dodatkowym utrudnieniem przy owych instalacjach były stare, bardzo masywne fundamenty po poniemieckich spalonych budynkach, ww. prace Wnioskodawca musiał wykonać ręcznie ze względu na ograniczone środki finansowe, pomoc synów ze względu na naukę była mocno ograniczona, trzecim dzieckiem członkiem rodziny była córka, czyli troje dzieci. Praca zawodowa z żoną zapewniająca codzienny byt i budowa owego pawilonu była dużym wyzwaniem. Wnioskodawca traktował tę budowę jako pewnego rodzaju skarbonkę na lata starcze. 1 lipca 2002 r. w owym pawilonie synowa Wnioskodawcy rozpoczęła działalność, którą wraz z synem Wnioskodawcy prowadziła do października 2006 r. działalność gospodarcza zawieszona nie wznowiona. Do września 2008 r. lokal stał pusty, od 1 października 2008 r. do 31 maja 2009 r. Wnioskodawca wynajmował lokal odprowadzając należny podatek od pobieranych opłat. Od 15 września 2009 r. Wnioskodawca prowadził w swoim pawilonie działalność handlową, którą zakończył 20 czerwca 2014 r. Wnioskodawca nie dokonywał odpisów amortyzacyjnych od owego pawilonu. Od 4 kwietnia 2015 r. do 30 czerwca 2016 r. Wnioskodawca wynajmował lokal odprowadzając od otrzymanej opłaty należny podatek. W dniu 28 kwietnia 2017 r. Wnioskodawca wraz z żoną dokonał sprzedaży opisanej nieruchomości aktem notarialnym za sumę 86.698 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00