Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2018, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.403.2017.3.ŁS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.403.2017.3.ŁS
Sfinansowanie kosztów wycieczki mającej charakter integracyjny nie stanowi przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2017 r. (data wpływu 29 listopada 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 stycznia 2018 r. (data wpływu 24 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sfinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 24 stycznia 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sfinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczki.
We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca będący przedsiębiorstwem energetycznym zajmuje się obrotem, przesyłem i dystrybucją ciepła. Wnioskodawca dokonuje odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, zwany dalej ZFŚS, i przekazuje środki w ustawowym terminie na wyodrębniony rachunek bankowy ZFŚS. Wnioskodawca w czerwcu 2017 r. zorganizował przez wybrane biuro turystyczne wycieczkę krajoznawczoturystyczną dla swoich pracowników i członków ich rodzin, którzy są uprawnieni do korzystania z ZFŚS. Wszyscy pracownicy mogli w tej wycieczce brać udział dobrowolnie, potwierdzając chęć uczestnictwa na liście. Pracownik mógł również zapisać jedną osobę towarzyszącą uprawnioną zgodnie z regulaminem ZFŚS do korzystania z dofinansowania z tego funduszu. Koszt wycieczki Wnioskodawca pokrywał pracownikowi w całości z ZFŚS, natomiast do osoby towarzyszącej Wnioskodawca dopłacał część kosztów wycieczki z ZFŚS, zaś pozostałą kwotę pracownik pokrywał z własnych środków. Dopłata do wycieczki była zróżnicowana w zależności od kryterium dochodowego. Zróżnicowanie polegało na dofinansowaniu jednego biletu wstępu do zwiedzanego obiektu z ZFŚS pracownikom o niskich dochodach, natomiast pozostali pracownicy pokrywali koszt tego biletu z własnych środków. Celem wspólnych wyjazdów jest działalność kulturalna i rekreacyjna. Wyjazd wiązał się ze zwiedzaniem takich miejsc jak: muzea, zabytkowe kościoły i budynki oraz ciekawe miejsca przyrodnicze, co nadaje wycieczce charakter kulturalny i rekreacyjny. Wspólne wyjazdy służą zacieśnieniu więzi i poprawie atmosfery wśród załogi. Zorganizowana wycieczka krajoznawczo-turystyczna miała charakter integracyjny w szczególności miała przyczynić się do polepszenia wzajemnych relacji między pracownikami firmy, zwiększenia zaangażowania pracowników w wykonywanie przez nich obowiązków służbowych, polepszenia atmosfery pracy, usprawnienia procesu komunikacji między pracownikami, a co za tym idzie poprawienia produktywności i efektywności pracowników. Celem wycieczki była integracja pracowników, zwiększenie motywacji, jakości wykonywanej pracy, poprawa współpracy i wzajemnych relacji służbowych. Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę z ZFŚS w związku z organizacją wycieczki to: przejazd autokarem, koszty noclegów, koszty wyżywienia, bilety wstępu do zwiedzanych obiektów. Wnioskodawca naliczył podatek dochodowy od osób fizycznych i odprowadził do urzędu skarbowego od kwot dofinansowania z ZFŚS.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right