Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.685.2017.2.PR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.685.2017.2.PR

w zakresie opodatkowania usług, podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenie podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2017 r. (data wpływu 5 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług, podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenie podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług, podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenie podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta .

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Miasto jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W roku 2017 Miasto realizowało zadanie polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu administracyjnego Gminy. Zadanie polegało na demontażu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości prywatnych, ich zabezpieczeniu, załadunku i transporcie oraz ich unieszkodliwianiu. Gmina nabyła przedmiotowe usługi od wyspecjalizowanej firmy zajmującej się usuwaniem tego typu odpadów. Za wykonane usługi wykonawca obciążył Gminę fakturą VAT z wykazanym podatkiem naliczonym.

Właściciele nieruchomości partycypowali w kosztach demontażu azbestu z nieruchomości stanowiących ich własność w zakresie 15% kosztów realizacji zadania. W związku z powyższym Gmina zawarła z właścicielami nieruchomości prywatnych umowy w których mieszkańcy zobowiązali się do wpłaty na rachunek bankowy Miasta w określonym terminie kwoty tytułem: darowizna na usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu Miasta , stanowiącej 15% kosztów realizacji zadania. Jednocześnie w umowie określono, iż brak wpłaty skutkować będzie niewykonaniem zadania i wygaśnięciem umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00