Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2018, sygn. 0113-KDIPT3.4011.325.2017.2.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT3.4011.325.2017.2.MG

1) Czy od otrzymanych odszkodowań Wnioskodawczyni powinna zapłacić podatek? 2) Czy kwoty odszkodowań Wnioskodawczyni powinna wykazać w zeznaniu podatkowym?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 2 listopada 2017 r. (data wpływu 3 listopada 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 grudnia 2017 r. (data wpływu 5 grudnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 23 listopada 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.325.2017.1.MG, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 23 listopada 2017 r. (data doręczenia 27 listopada 2017 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek pismem z dnia 3 grudnia 2017 r. (data wpływu 5 grudnia 2017 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 3 grudnia 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 15 października 2014 r. na podstawie umowy darowizny, sporządzonej w formie aktu notarialnego (Rep. A nr .), Wnioskodawczyni otrzymała od swoich rodziców, przechodzących na emeryturę rolników, działkę nr 353/7 oraz udział w działkach nr 239/2 i nr 344, położonych w obrębie . w mieście ., powiat ., województwo .. Decyzją Wojewody . nr z dnia 8 października 2015 r., znak: . z ww. działek wydzielono działki o nr: 353/8, 239/4, 344/1 i przeznaczono je pod budowę drogi ekspresowej . Decyzją Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 16 września 2016 r., znak: . działki te z mocy prawa stały się własnością Skarbu Państwa. W związku z tym, Wojewoda wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania. Kwoty odszkodowań zostały ustalone decyzjami: znak: . - dotyczącą działek nr 239/4 i nr 344/1 oraz znak: . - dotyczącą działki nr 353/8 oraz wypłacone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00