Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2018, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.929.2017.1.MW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.929.2017.1.MW

brak obowiązku rozliczania nabywanych usług wynajmu specjalistycznego podnośnika wraz z obsługą do celów innych niż budowlane (montaż nośnika reklamowego) na zasadzie odwrotnego obciążenia

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2017r. (data wpływu 26 października 2017r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 grudnia 2017r. (data wpływu 29 grudnia 2017r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozliczania nabywanych usług wynajmu specjalistycznego podnośnika wraz z obsługą do celów innych niż budowlane (montaż nośnika reklamowego) na zasadzie odwrotnego obciążenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz najemców świadczeń związanych z Aranżacjami za część kompleksowej usługi najmu,
  • braku obowiązku rozliczania nabywanych usług budowlanych dla celów Aranżacji na zasadzie odwrotnego obciążenia,
  • braku obowiązku rozliczania nabywanych usług wynajmu specjalistycznego podnośnika wraz z obsługą do celów innych niż budowlane (montaż nośnika reklamowego) na zasadzie odwrotnego obciążenia.

Wniosek uzupełniono w dniu 29 grudnia 2017r. w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego, pytania nr 3 oraz sposobu doręczania korespondencji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca po wybudowaniu stanie się właścicielem nieruchomości lokalowej (budynku, w którym znajdą się lokale użytkowe przeznaczone na biura). Nieruchomość będzie środkiem trwałym wpisanym do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy. Wnioskodawca będzie zawierać umowy o prace budowlane i instalacyjne (Aranżacje) z przyszłymi najemcami lokali znajdujących się w nieruchomości, zlecając podmiotom trzecim (Przedsiębiorcy budowlani) realizację robót budowlanych, czyli wykonanie Aranżacji (i wszelkich robót budowlanych w ich ramach) poszczególnych lokali. Umowa najmu łącząca Wnioskodawcę z najemcami poszczególnych lokali będzie skonstruowana w ten sposób, że określony będzie w niej zakres prac budowlanych do wykonania (tak rzeczowo, jak również wartościowo) i za wykonanie Aranżacji w ramach budżetu przewidzianego umową najmu, najemca nie będzie odrębnie obciążany (Wnioskodawca odzyska ekonomicznie koszt Aranżacji kalkulując odpowiednio czynsz najmu lokalu). W przypadku, gdy najemca zdecyduje się na zwiększenie zakresu finansowego i rzeczowego Aranżacji, zobowiązany zostanie do poniesienia kosztów przekraczających pierwotnie określony budżet Aranżacji na podstawie faktury wystawionej przez Wnioskodawcę. W obu przypadkach (tj. zarówno wtedy, gdy prace w związku z Aranżacją mieszczą się w budżecie wynikającym z umowy najmu, jak i wówczas, gdy najemca decyduje się na odpłatne powiększenie zakresu Aranżacji) czynności związane z Aranżacją są podporządkowane głównemu świadczeniu Wnioskodawcy, tj. oddaniu najemcom lokali do korzystania w stanie nadającym się do umówionego użytku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00