Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.607.2017.1.DG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.607.2017.1.DG
W zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania Prezentów o cenie netto do 10 zł, także w opakowaniach zbiorczych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2017 r. (data wpływu 9 listopada 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania Prezentów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku VAT) nie przekracza 10 zł także w przypadku przekazania kontrahentowi (Obdarowanemu) większej liczby Prezentów (w tym wydanie w opakowaniu zbiorczym) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania Prezentów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku VAT) nie przekracza 10 zł także w przypadku przekazania kontrahentowi (Obdarowanemu) większej liczby Prezentów (w tym wydanie w opakowaniu zbiorczym).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie wydawania i sprzedaży materiałów edukacyjnych (generalnie podręczników szkolnych) w formie wysyłkowej do szkół, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych (dalej odpowiednio: Placówka oświatowa / Placówki oświatowe), czyli co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT).
W celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży, umocnienia dotychczasowej pozycji na rynku, dotarcia do nowych klientów oraz odpowiedniego postrzegania swojej marki, bądź też w celu motywowania kontrahentów, Spółka dokonuje nieodpłatnych wydań towarów na rzecz osób trzecich (tj. przenosi nieodpłatnie prawo do rozporządzania jak właściciel różnego rodzaju towarami). De facto wydawane w ramach np. akcji promocyjnych, reklamowych, marketingowych towary przekazywane są / będą jako forma bonusu, nagrody bądź podarunku / prezentu - w zależności od charakteru danej akcji (dalej odpowiednio: Prezent, Prezenty) - bądź ostatecznym odbiorcom (konsumentom) oferowanych przez Spółkę towarów, bądź też innym kontrahentom Spółki (dalej odpowiednio: Obdarowany). Powyższe wydania mogą nastąpić przykładowo w ramach prowadzonych przez Spółkę akcji marketingowo-bonusowych opartych na formule / polegających na:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right