Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.01.2018, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.352.2017.2.RS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.352.2017.2.RS
Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i zarządem w Norwegii.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2017 r. (data wpływu 17 października 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia (zaliczenia) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 20 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania dochodów z pracy najemnej na pokładach statków.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest marynarzem. W 2017 r. Wnioskodawca wykonuje pracę najemną na pokładzie statków morskich eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Norwegii. Miejsce faktycznego (efektywnego/rzeczywistego) zarządu przedsiębiorstwa eksploatującego statek to inaczej miejsce z którego podejmowane są kluczowe decyzje odnoszące się do działalności danego podmiotu, np. w zakresie zaopatrzenia statku załogą.
Wynika to z umowy o pracę, którą Wnioskodawca zawarł a która zajmuje się rekrutacją pracowników na wyżej wymienione statki, a te z kolei są własnością firmy z siedzibą w Królestwie Norwegii oraz które są eksploatowane przez spółki córki tej firmy.
Wnioskodawca na ww. statkach jest zatrudniony na zasadzie kontraktów marynarskich oraz nie będzie pracował ani uzyskiwał innych dochodów na terenie Polski. Statki eksploatowane są w transporcie międzynarodowym, podnoszą banderę Wyspy Man.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right