Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.02.2017, sygn. 1462-IPPB1.4511.1132.2016.1.MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPB1.4511.1132.2016.1.MJ

Interpretacja w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych na studia podyplomowe.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 17 listopada 2016 r. (data wpływu 24 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych na studia podyplomowe - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków poniesionych na studia podyplomowe.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W lipcu b. r. Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą świadczącą specjalistyczne usługi medyczne. W październiku Wnioskodawca podjął studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania. Celem podjęcia studiów podyplomowych na kierunku ogólnomenadżerskim jest wzbogacenie wiedzy i wykształcenia w zakresie zarządzania i marketingu, czego nie obejmowały ukończone studia wyższe (medyczne). Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą na efektywniejszą współpracę z obecnymi, jak i przyszłymi usługobiorcami. Umożliwią dokładną analizę potrzeb rynku i co za tym idzie, pozwolą na przygotowanie korzystniejszej oferty. Mnogość zajęć, prowadzonych w formie warsztatów, pozwoli na pozyskiwanie wiedzy praktycznej. Zajęcia z zakresu reklamy umożliwią efektywną promocje usług Wnioskodawcy. Program studiów obejmuje również zagadnienia z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Co jest dla Wnioskodawcy szczególnie ważne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00