Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2017, sygn. 2461-IBPP2.4512.945.2016.2.EJu, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP2.4512.945.2016.2.EJu

w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie faktur VAT otrzymywanych drogą mailową w formie skanu lub fotografii.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 listopada 2016 r. (data wpływu 30 listopada 2016 r.), uzupełnionym pismem z 10 stycznia 2017 r. (data wpływu 18 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie faktur VAT otrzymywanych drogą mailową w formie skanu lub fotografii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 listopada 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie faktur VAT otrzymywanych drogą mailową w formie skanu lub fotografii.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 10 stycznia 2017 r. (data wpływu 18 stycznia 2017 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 2 stycznia 2017 r. znak: 2461-IBPP2.4512.945.2016.1.EJu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej Wnioskodawca) prowadzi działalność handlową polegającą między innymi na sprzedaży odzieży i obuwia sportowego oraz akcesoriów sportowych w ramach handlu detalicznego oraz hurtowego. W związku z zakupem szeregu towarów i usług Wnioskodawca otrzymuje (oraz zdarzenie przyszłe: będzie otrzymywał) niekiedy od dostawców faktury, które zostały przez nich wydrukowane w formie papierowej a następnie zeskanowane lub sfotografowane i przesłane do Wnioskodawcy za pomocą poczty elektronicznej. Dokumenty te odzwierciedlają rzeczywiste zdarzenia gospodarcze i zgodnie z obowiązującymi u Wnioskodawcy kontrolami biznesowymi zostały pozytywnie zaudytowane pod kątem zgodności między danymi na fakturze a dostawą towarów lub świadczeniem usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00