Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.12.2017, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.496.2017.2.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.496.2017.2.AP

Uznanie za jedno świadczenie czynszu najmu wraz z dodatkowymi opłatami, który zobowiązany jest uiszczać podnajemca lokalu socjalnego na podstawie umowy zawartej z Miastem oraz czy świadczenie to powinno korzystać ze zwolnienia od podatku na podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2017 r. (data wpływu 19 października 2017 r.), uzupełnionym pismami z dnia 13 grudnia 2017 r. (data wpływu 14 grudnia 2017 r. oraz 20 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za jedno świadczenie czynszu najmu wraz z dodatkowymi opłatami, który zobowiązany jest uiszczać podnajemca lokalu socjalnego na podstawie umowy zawartej z Miastem oraz czy świadczenie to powinno korzystać ze zwolnienia od podatku na podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za jedno świadczenie czynszu najmu wraz z dodatkowymi opłatami, który zobowiązany jest uiszczać podnajemca lokalu socjalnego na podstawie umowy zawartej z Miastem oraz czy świadczenie to powinno korzystać ze zwolnienia od podatku na podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy. Wniosek uzupełniono w dniach 14 oraz 20 grudnia 2017 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca Miasto na prawach powiatu jednostka samorządu terytorialnego jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT od dnia 1 stycznia 1994 r. i składa miesięczne deklaracje VAT-7. Wnioskodawca jest podatnikiem VAT czynnym z tytułu wykonywania czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz innych czynności uznawanych za prowadzenie działalności gospodarczej, w zakresie których Wnioskodawca spełnia definicję podatnika zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00