Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.233.2017.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Sprzedaż samochodów ciężarowych z zatankowanym paliwem.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 października 2017 r. (data wpływu 24 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym paliwa silnikowego umieszczonego w baku sprzedawanych samochodów ciężarowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym paliwa silnikowego umieszczonego w baku sprzedawanych samochodów ciężarowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż samochodów ciężarowych (dopuszczalna masa całkowita pojazdów jest powyżej 3,5 tony - od 7,5 tony do 40 ton). Wnioskodawca sprzedaje fabrycznie nowe samochody ciężarowe jako ich autoryzowany dealer oraz pojazdy używane. Wnioskodawca rozważa nawiązanie współpracy ze spółką, która jest podmiotem uprawnionym do obrotu paliwem na podstawie uzyskanej koncesji na obrót paliwami ciekłymi () (zwanym dalej Dostawcą). Dostawca spełnia wszystkie obowiązujące wymogi do dokonywania sprzedaży paliwa w oparciu o przepisy ustawy Prawo energetyczne, w szczególności posiada koncesję na hurtowy i detaliczny handel paliwem wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w drodze decyzji oraz wpłaconą wymaganą kaucję gwarancyjną w Urzędzie Skarbowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right