Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2017, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.444.2017.2.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.444.2017.2.EK

Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych czynności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2017 r. (data wpływu 14 września 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 grudnia 2017 r. (data wpływu 7 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych czynności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych czynności. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 7 grudnia 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania oraz o własne stanowisko w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

X Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jako czynny płatnik podatku od towarów i usług wykonuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej roboty budowlane związane z budową placy zabaw. W dniu 7 kwietnia 2017 r. w związku z wygranym postępowaniem przetargowym Wnioskodawca podpisał umowę z Gminą Y na wykonanie zadania pn. ,,Plac () zagospodarowanie terenów zielonych z elementami małej architektury () etap II.

Zakres zamówienia obejmował m.in.:

  • wykonanie nawierzchni z kostki betonowej,
  • wykonanie nawierzchni z kruszyw,
  • wykonanie placu zabaw.

Przedmiotem umowy Wnioskodawcy z Gminą Y były prace budowalne polegające na budowie placu zabaw wraz z alejkami. Zgodnie z pismem z dnia 29 grudnia 2011 r., działalność była związana z budową placów zabaw mieszczącą się w grupowaniu PKD 43.32.Z Roboty instalacyjne stolarki budowlanej. Wobec powyższego, przedmiotem umowy jest świadczenie usług wymienionych w załączniku nr 14 poz. 2-48 ww. ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00