Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.684.2017.2.BK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.684.2017.2.BK
Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości w związku z realizacją zadania dotyczącego budowy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2017 r. r. (data wpływu 11 września 2017 r.), uzupełnionym w dniu 10 listopada 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. O. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. O..
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu umów cywilno - prawnych. Gmina ma zamiar realizować na swoim terenie inwestycje w zakresie budowy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w ramach projektu O.. Budując ww. infrastrukturę Gmina ma zamiar ubiegać się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ponoszone w tym zakresie wydatki udokumentowane będą wystawionymi przez dostawców/wykonawców na Gminę fakturami z wykazanym w nich kwotami VAT. Po zrealizowaniu danej inwestycji, powstałe w jej efekcie obiekty będą stanowić własność Gminy. W związku z tym, że zadania w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi Gmina realizuje za pośrednictwem utworzonej do tego spółki gminnej Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o., Gmina zamierza odpłatnie wydzierżawić spółce, na podstawie zawartej z nią umowy cywilnej, ww. infrastrukturę. ZGK Sp. z o.o. również jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, na potrzeby prowadzonej przez nią działalności w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Z tytułu umowy dzierżawy ww. infrastruktury, Gmina będzie pobierać od Spółki określone w umowie wynagrodzenie i dokumentować je fakturą VAT. Gmina planuje aby wysokość czynszu była stała (każdorazowo określana w umowie cywilnej), uzależniona i skalkulowana przy uwzględnieniu czynników takich jak m.in. planowany okres zużycia majątku czy wartości inwestycji. Kalkulacji czynszu Gmina planuje dokonać w oparciu o realia rynkowe. Gmina planuje aby czynsz umożliwiał zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych. Ponieważ wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego, którego realizacja będzie uzależniona od dofinansowania, Gmina nie jest w stanie wskazać faktycznego zakresu ani wartości inwestycji, a co za tym idzie wysokości czynszu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right