Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2017, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.555.2017.1.BW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.555.2017.1.BW

Zastosowania przez Wnioskodawcę mechanizmu odwrotnego obciążenia

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 sierpnia 2017 r. (data wpływu 12 września 2017r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie usług i handlu, opodatkowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych, prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów oraz jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. W związku z zamiarem budowy stacji paliw płynnych i gazu, pawilonu stacji i wiaty oraz myjni samochodowej zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę, we wrześniu 2016 roku Wnioskodawca zawarł z firmą M, która jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym umowę o wykonanie robót budowlanych w systemie generalnego wykonawstwa. Na etapie prac ziemnych (PKWiU 43.12.0.0), generalny wykonawca, z powodu braku własnego sprzętu budowlanego, zwrócił się do Wnioskodawcy z prośbą o wynajęcie od jego firmy koparko-ładowarki wraz z operatorem (PKWiU 43.99.90.0). Generalny wykonawca posiadając fachową wiedzę kierował pracami ziemnymi wykorzystując do tego celu wynajęty od Wnioskodawcy w/w sprzęt budowlany wraz z operatorem. Po zakończeniu prac ziemnych w dniu 31 marca 2017 roku Wnioskodawca wystawił fakturę za wykonaną usługę z zastosowaniem podstawowej stawki VAT. Po otrzymaniu faktury nabywca - generalny wykonawca zwrócił się do Wnioskodawcy z wątpliwościami dotyczącymi zastosowania przez Wnioskodawcę stawki podstawowej w wystawionej fakturze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00