Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2017, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.435.2017.1.JK2, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.435.2017.1.JK2
w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłacanych świadczeń emerytalnych i rentowych pochodzących z USA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2017 r. (data wpływu 13 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłacanych świadczeń emerytalnych i rentowych pochodzących z USA jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłacanych świadczeń emerytalnych i rentowych pochodzących z USA.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Bank S.A. (dalej jako Bank lub Wnioskodawca) jest spółką akcyjną z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Na rachunki prowadzone przez Bank Klienci indywidualni mogą otrzymywać świadczenia emerytalno-rentowe z zagranicy, w tym między innymi świadczenia ze Stanów Zjednoczonych. W odniesieniu do świadczeń otrzymywanych z USA niektórzy klienci przedstawiają Bankowi zaświadczenie otrzymywane od Konsulatu Generalnego USA, zgodnie z którym świadczenie (...) wypłacane do Polski podlega w Stanach Zjednoczonych Ameryki opodatkowaniu federalnym podatkiem dochodowym w stawce 30%. W praktyce oznacza to automatyczne potrącanie 25,5% od całkowitej kwoty świadczeń od każdorazowej wypłaty za bieżące miesiące". Bank, wypłacając świadczenie, nie otrzymuje od klientów żadnych innych dokumentów potwierdzających faktyczne potrącenie podatku w Stanach Zjednoczonych, w szczególności dotyczących kwoty tego potrącenia jak i kwoty brutto świadczenia (przez opodatkowaniem). Wypłacając tego rodzaju świadczenie na rzecz klientów będących polskimi rezydentami podatkowymi, Bank jako płatnik potrąca zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, za podstawę opodatkowania uznając faktyczną kwotę świadczenia, która wpłynęła na rachunek klienta (przeliczając świadczenie na złote według kursu średniego NBP z dnia poprzedzającego dzień wypłaty/postawienia do dyspozycji świadczenia przez Bank). Po zakończeniu roku podatkowego Bank wystawi klientom otrzymującym rentę/ emeryturę zagraniczną informacje podatkowe PIT-11, w których wykaże wartość potrąconych przez Bank w ciągu roku zaliczek na podatek. Zgodnie z wiedzą Banku, klienci - po zakończeniu roku - otrzymują od administracji podatkowej USA roczne rozliczenie podatku zapłaconego w USA w odniesieniu do wypłacanych tam świadczeń przekazywanych za pośrednictwem Banku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right