Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.11.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.204.2017.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.204.2017.1.MK

zwolnienie z akcyzy wyrobów energetycznych używanych do celów żeglugi

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 września 2017 r. (data wpływu 4 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów energetycznych używanych do celów żeglugi jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów energetycznych używanych do celów żeglugi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego. Prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji statków i konstrukcji pływających (PKD 30.11.Z). Wnioskodawca nabywa wyroby energetyczne w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2016 r. poz. 2005 z późn. zm.) (dalej: ustawa) takie jak paliwo żeglugowe (M.) o obniżonej zawartości siarki, oleje smarowe, hydrauliczne i wiele innych. Wnioskodawca jest zobowiązany przepisami prawa używać na potrzeby statków paliwa żeglugowego o obniżonej zawartości siarki. Zgodnie bowiem z § 2 i § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 7 października 2015 r. w sprawie wymagań dotyczących zawartości siarki w paliwie żeglugowym, w tym sposobu jej oznaczania, zawartość siarki w paliwie żeglugowym używanym w granicach obszarów kontroli emisji tlenków siarki (SOX) określonych załączniku VI do Międzynarodowej Konwencji MARPOL na statku przebywającym w polskich obszarach morskich nie może przekraczać stężenia 0,10% m/m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00