Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.167.2017.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.167.2017.1.MAZ
Sposób korekty deklaracji podatkowej AKC.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 sierpnia 2017 r. (data wpływu
5 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu korekty deklaracji podatkowej AKC-4 jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu korekty deklaracji podatkowej AKC-4.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) podał, że podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest obrót (sprzedaż) energią elektryczną oraz gazem ziemnym. Działalność ta prowadzona jest w oparciu o koncesję udzieloną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE), zgodnie z uregulowaniami prawnymi zawartymi w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne.
Wnioskodawca dokonuje sprzedaży energii m.in. dla podmiotów będących nabywcami końcowymi i z tego tytułu jest podatnikiem podatku akcyzowego.
Spółka na podstawie zawartych z klientami umów, ustala prognozowane zużycie i wystawia im (nabywcom końcowym) faktury VAT, tzw. FV szacunkowe, które zawierają m.in. informację jakiego okresu dotyczą, jaki jest ich termin płatności (np. FV wystawiona 01 marca 2017 za okres 01.03.2017-30.04.2017 z terminem płatności 15/03/2017) oraz ilość energii podaną w MWh i pobrany z tego tytułu podatek akcyzowy (oczywiście są to wielkości szacunkowe).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right