Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2017, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.458.2017.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.458.2017.1.AR
w zakresie uznania, że w wyniku centralizacji rozliczeń VAT w Gminie przekazywane przez Gminę na rzecz GZSiR dotacje przedmiotowe nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2017 r. (data wpływu 16 sierpnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że w wyniku centralizacji rozliczeń VAT w Gminie przekazywane przez Gminę na rzecz GZSiR dotacje przedmiotowe nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że w wyniku centralizacji rozliczeń VAT w Gminie przekazywane przez Gminę na rzecz GZSiR dotacje przedmiotowe nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Z dniem 1 stycznia 2017 roku dokonuje rozliczeń VAT ze swoimi jednostkami podległymi. W skład jednostek podległych wchodzą m.in. zakład budżetowy Gminny Zakład (dalej GZSiR). Do 31 grudnia 2016 roku GZSiR był traktowany jako odrębny od Gminy podmiot, niezarejestrowany jako czynny podatnik VAT. Zwolnienie miało charakter podmiotowy z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł). Do zakresu działania GZSiR należy zaspokojenie zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu, w tym utrzymanie terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. Źródłami przychodów własnych zakładu są wpływy od osób fizycznych i prawnych uzyskane ze sprzedaży biletów i kart wstępu, dotacja przedmiotowa z Gminy. Gmina tworząc zakład budżetowy wyposażyła go w mienie niezbędne do realizacji jego celów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right