Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.10.2017, sygn. 0112-KDIL1-1.4012-229.2017.2.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012-229.2017.2.AK

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania zbycia nieruchomości w drodze darowizny na rzecz Skarbu Państwa oraz w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości w drodze darowizny.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2017 r. (data wpływu 29 czerwca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 września 2017 r. (data wpływu 13 września 2017 r. ) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest nieprawidłowe w zakresie opodatkowania zbycia nieruchomości w drodze darowizny na rzecz Skarbu Państwa;
  • jest prawidłowe w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości w drodze darowizny.

UZASADNIENIE

W dniu 29 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zbycia nieruchomości w drodze darowizny na rzecz Skarbu Państwa oraz zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości w drodze darowizny. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 13 września 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny od dnia 01.01.1994 roku, składa miesięczne deklaracje VAT 7, jest podatnikiem podatku VAT czynnym z tytułu wykonywania czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz innych czynności uznawanych za prowadzenie działalności gospodarczej, w zakresie których Wnioskodawca spełnia definicje podatnika zgodnie z art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług.

Gmina jest właścicielem nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 458/15 o powierzchni 1,0858 ha. Działka jest przeznaczona w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego na strefę 6U - teren usług, 2KDZ - tereny ulic i dróg publicznych zbiorczych. Gmina nabyła tą nieruchomość z mocy prawa z dniem 27 maja 1990 roku na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 1990, Nr 32, poz.191, z późn. zm.), potwierdzonym decyzją Wojewody z 1991 roku. Wcześniejszym właścicielem tej nieruchomości był Skarb Państwa. Na przedmiotowej nieruchomości na przełomie lat 1995/1996 powstało targowisko miejskie. Na potrzeby targowiska nieruchomość została ogrodzona oraz wykonano plac targowy o powierzchni 3150 m wraz z drogą dojazdową i uzbrojeniem, tj. wodociąg, kanalizacja deszczowa i sanitarna wraz z osadnikiem bezodpływowym, zasilaniem energetycznym i oświetleniem placu. W ramach zagospodarowania wykonano budynek portierni i WC. Wartość tego zadania inwestycyjnego wynosiła 620.275 zł. Początkowa wartość księgowa wynosi 155.441,80 zł. Od roku 2000 do 2011 nieruchomość pozostawała w administrowaniu jednostki organizacyjnej Miasta Zakładu Komunalnego, zgodnie z deklaracją Dyrektora tej jednostki w tym czasie nie poniesiono żadnych nakładów inwestycyjnych na ww. nieruchomość. Od wydatków bieżących związanych z utrzymaniem (drobne materiały, energia elektryczna, woda, usługi, sprzątanie, ochrona, wywóz nieczystości, deratyzacja, wydatki osobowe, drobne naprawy, remont ogrodzenia itp.) odliczano podatek VAT naliczony w 100%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00