Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2017, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.206.2017.2.BC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.206.2017.2.BC
Pomimo, iż Wnioskodawca posiada status organizacji pożytku publicznego a także osiągnięty dochód przeznaczy i wydatkuje na działalność statutową, z wyłączeniem działalności gospodarczej to dochody Stowarzyszenia w części przeznaczonej na działalność statutową wymienioną w przedstawionym stanie faktycznym nie będą mogły korzystać ze zwolnienia zawartego w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2017 r. (data wpływu 4 sierpnia 2017 r.), uzupełnione pismem z dnia 3 października 2017 r. (data nadania 4 października 2017 r., data wpływu 6 października 2017 r.) na wezwanie z dnia 21 września 2017 r. nr 0114-KDIP2-1.4010.206.2017.1.BC (data nadania 22 września 2017 r., data odbioru 27 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego zawartego w art. 17 ust. 1 pkt 6c do dochodów, które zostaną przeznaczone na działalność statutową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego zawartego w art. 17 ust. 1 pkt 6c do dochodów, które zostaną przeznaczone na działalność statutową.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest stowarzyszeniem, posiadającym osobowość prawną i działającym na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r. poz. 210, z późn. zmianami). Celem statutowym Stowarzyszenia jest działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju reklamy, podnoszenia standardów etycznych i zawodowych w tej dziedzinie oraz rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right