Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2017, sygn. 0115-KDIT2-3.4010.139.2017.2.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-3.4010.139.2017.2.PS
Obowiązek sporządzania przez Wnioskodawcę dokumentacji podatkowej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lipca 2017 r. (data wpływu 19 lipca 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 lipca 2017 r. (data wpływu 19 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania przez Wnioskodawcę dokumentacji podatkowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania przez Wnioskodawcę dokumentacji podatkowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Sto procent udziałów Wnioskodawcy ma Gmina Miasto. Spółka jest przedsiębiorstwem wielobranżowym, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie zgodnym z umową spółki. W roku 2016 Spółka dokonywała transakcji z podmiotami powiązanymi i niepowiązanymi. W szczególności uzyskała od Gminy Miasto przychody z tytułu zimowego utrzymania ulic (akcja zimowa) o wartości transakcji 92.177 zł oraz z tytułu zarządzania mieniem komunalnym w wysokości 728,03 zł. Jednocześnie ponosiła na jej rzecz opłaty za dzierżawę gruntu związanego z szaletami miejskimi o wartości 4.050,64 zł, czynsz dzierżawny związany ze świadczeniem usług cmentarnych w wysokości 1.312 zł netto rocznie oraz wynagrodzenie z tytułu administrowania i zarządzanie zabudowanymi i niezabudowanymi nieruchomościami stanowiącymi mieszkaniowy zasób gminy, w ramach umowy odpłatnego użytkowania (wartość transakcji 26.196,36 zł brutto).
Ponadto, w wyniku wygranego przetargu, Spółka świadczyła na rzecz Związku Gmin X usługi odbioru i transportu odpadów. Wartość usług w roku 2016 wyniosła 754.977,84 zł. Związek Gmin X tworzą i są jego uczestnikami gminy - 12 gmin, w tym Gmina Miasto. Każda z gmin - uczestników ma prawo do dwóch głosów w Zgromadzeniu, co oznacza, że każdy przedstawiciel gminy ma prawo do jednego głosu. Udział w kosztach działalności oraz zyskach i stratach rozliczany jest na uczestników Związku corocznie, proporcjonalnie do liczby mieszkańców każdego z uczestników Związku (dane ze statutu). Udział ten dla Gminy Miasto za 2016 r. wynosi 18,2%.