Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2017, sygn. 0111-KDIB2-3.4010.48.2017.2.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4010.48.2017.2.KB
Czy wypłaty stypendiów przez X Sp. z o.o., będą stanowić dla spółki koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej: u.p.d.o.p.)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 6 lipca 2017 r. (data wpływu 10 lipca 2017 r.), uzupełnionym pismem z 23 sierpnia 2017 r. (data wpływu 29 sierpnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od osób prawnych w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na stypendia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od osób prawnych w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na stypendia. W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z 28 lipca 2017 r., Znak: 0111-KDIB2-3.4011.108.2017.1.KB, 0111-KDIB2-3.4010.48.2017.1.KB wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano pismem z 23 sierpnia 2017 r. (data wpływu 29 sierpnia 2017 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
X Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca), została zawiązana w dniu 29 lipca 2016 r. Głównym obszarem i celem działalności Spółki jest wsparcie branży gier wideo w Polsce. Wsparcie to będzie realizowane poprzez kierowanie do młodych twórców gier oraz start-upów dedykowanych szkoleń, mentoringu oraz finansowania. Efektem działań Spółki będzie powstanie nowych firm działających na rynku gier wideo. Wsparcie realizowane jest poprzez konkursy ogłaszane dwa razy wciągu roku. Pierwszy odbył się w styczniu 2017 r. Wsparcie realizowane jest zarówno w sferze ekonomicznej jak też organizacyjnej, a także poprzez wzmocnienie kompetencji przyszłych i obecnych twórców gier. Głównym elementem wsparcia jest możliwość uzyskania pomocy akceleratora Wnioskodawcy w rozwoju pomysłów na grę jego uczestników - osoby nieposiadające niezbędnych możliwości finansowych, organizacyjnych i kadrowych. Efektem działania Programu Akceleracji ma być utworzenie Spółek, które zostaną zaopatrzone w konieczne narzędzia, finansowanie i opiekę mentorów. W zależności od potrzeb realizowane będzie również wsparcie w promocji i uzyskaniu dalszego finansowania projektu. Innym obszarem działalności Wnioskodawcy w ramach prowadzonego akceleratora gier będzie prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie gier komputerowych i wideo.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right