Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2017, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.162.2017.1.BKD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.162.2017.1.BKD

Czy na spółce ciąży obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych w związku z wykonywaniem przez nią zadania własnego gminy w zakresie lądowego transportu pasażerskiego komunikacji miejskiej o jakiej mowa w art. 9a ust.1 w zw. z ust. 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2016 r, zakładając, że kwota rekompensaty przekracza określone w ustawie progi

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 lipca 2017 r. (data wpływu 1 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. (zwana dalej: MZK lub Spółka operator) powstała z przekształcenia zakładu budżetowego w rozumieniu ustawy art. 9 z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. nr 9 z 1997 r poz.43 z późn. zm. winno być: t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 827), oraz na mocy uchwały rady miejskiej z dnia 26 października 2000 r. Założycielem spółki jest gmina pełniąca funkcję organizatora transportu publicznego. MZK i gmina są podmiotami powiązanymi kapitałowo, gdyż gmina posiada 100% udziałów. Spółka prowadzi działalność w zakresie lądowego transportu pasażerskiego komunikacji miejskiej na terenie miasta i gminy. W ramach swojej działalności spółka, jako podmiot wewnętrzny gminy (operator), wykonuje zadania własne gminy z zakresu lokalnego transportu zbiorowego. MZK świadczy wyżej wymienione usługi na podstawie zawartej umowy z gminą. Z tytułu świadczenia usług w zakresie komunikacji organizator zobowiązany jest do wypłaty rekompensaty za realizację zadań przewozowych według ustalonej kwoty za jeden wozokilometr. Obliczenie wysokości rekompensaty należnej spółce na pokrycie kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych spełnia wymogi określone przepisami rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 parlamentu europejskiego i rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70, z uwzględnieniem liczby kilometrów, na które organizator zgłosi zapotrzebowanie w danym roku. Wysokość rekompensaty nie może przekroczyć kwoty niezbędnej do pokrycia części kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych świadczonych na podstawie umowy, przy uwzględnieniu związanych z tym przychodów i rozsądnego zysku. Rozsądny zysk nie może przekroczyć 5% stopy zwrotu z kapitału w ujęciu realnym, w całym okresie trwania umowy. Rozliczenie rekompensaty za świadczone usługi przewozowe następuje w cyklach miesięcznych tj. zaliczkowo 95% planowanych wozokilometrów oraz rozliczenia zaliczki rekompensaty do ilości faktycznie wykonanych wozokilometrów. Rekompensata podlega z mocy przepisów weryfikacji. Ostateczne rozliczenie należnej operatorowi rekompensaty następuje do końca marca roku następującego po roku obrotowym, którego dotyczy rekompensata. Wysokość rekompensaty na realizację zadania własnego gminy na poszczególne lata jest ujęta w uchwale budżetowej zatwierdzanej przez radę miejską. W ramach swojej działalności spółka uzyskuje przychody z dystrybucji biletów, z reklam na autobusach, z dzierżawy pomieszczeń i placów, z przewozów osób na imprezy okolicznościowe i wycieczki, z usług okręgowej stacji diagnostycznej pojazdów itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00