Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2017, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.263.2017.1.ZD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.263.2017.1.ZD

Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: Zwiedzaj i wypoczywaj ().

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2017 r. (data wpływu 11 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: Zwiedzaj i wypoczywaj () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: Zwiedzaj i wypoczywaj ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Miasto w latach 2010-2012 realizowało projekt pn.: Zwiedzaj i wypoczywaj (). Projekt był realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa 2007-2013 (umowa o dofinansowanie). Koszt całkowity projektu wyniósł 11.487.019,77 zł, koszt kwalifikowany 10.104.564,74 zł, kwota dofinansowania 8.588.880,02 zł (85% kosztów kwalifikowanych).

Celem projektu było wielofunkcyjne wykorzystanie zdegradowanych obszarów centrum.

Rewitalizacja objęła obszary miasta ważne z punktu widzenia mieszkańców, a zarazem strategiczne dla jego rozwoju. Zakres projektu obejmował:

  • STARÓWKĘ ()
  • PARK ()

    Inwestorem było Miasto, przy czym zadanie realizowane było przez Urząd Miejski (wszystkie faktury wystawiane były na Urząd Miejski). Do 31 grudnia 2016 r. Urząd Miejski był czynnym podatnikiem VAT i składał deklaracje VAT-7.

    Samorządowe osoby prawne (gminy, powiaty, województwa) nie mają własnych struktur organizacyjnych, natomiast nałożone na nie zadania wykonują za pośrednictwem urzędu. Urząd ten nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych (gminy, powiatu, województwa) oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno-organizacyjnej te osoby prawne.

  • close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00