Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2017, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.404.2017.2.DG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.404.2017.2.DG

w zakresie przechowywania faktur w formie elektronicznej i prawa do odliczenia VAT z tych faktur

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2017 r. (data wpływu 16 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 września 2017 r. (data wpływu 19 września 2017 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 12 września 2017 r. znak 0114-KDIP1-1.4012.404.2017.1.DG (skutecznie doręczone dnia 13 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych pierwotnie w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych pierwotnie w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest spółką z o.o., posiadającą w Polsce siedzibę oraz status czynnego podatnika podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
W związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością powstaje konieczność przechowywania dużej ilości dokumentów, co wiąże się z ponoszeniem przez Spółkę znacznych kosztów obsługi i archiwizacji dokumentów w wersjach papierowych. W związku z powyższym Spółka planuje zmianę praktyki w zakresie archiwizacji dokumentów w zakresie opisanym poniżej.

W związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością powstaje konieczność przechowywania dużej ilości dokumentów, co wiąże się z ponoszeniem przez Spółkę znacznych kosztów obsługi i archiwizacji dokumentów w wersjach papierowych. W związku z powyższym Spółka planuje zmianę praktyki w zakresie archiwizacji dokumentów, w szczególności faktur zakupowych, w zakresie opisanym poniżej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00