Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2017, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.52.2017.1.SK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.52.2017.1.SK
w zakresie obowiązków płatnika pytanie oznaczone we wniosku Nr 2).
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza,
że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 13 lipca 2017 r. (data wpływu 19 lipca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2) - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką mającą siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja i sprzedaż napojów funkcjonalnych oraz innych produktów spożywczych (dalej: Produkty). Klientami Spółki są przedsiębiorcy (w tym osoby fizyczne, osoby prawne, jak również podmioty nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną).
Spółka, w ramach swojej działalności, w celu zintensyfikowania sprzedaży na rynkach zagranicznych, zawiera/planuje zawierać umowy o świadczenie usług ze zleceniobiorcami działającymi poza terytorium Polski.
Zleceniobiorcy/Usługodawcy, z którymi Spółka zawiera/planuje zawierać umowy to zarówno osoby fizyczne, osoby prawne, jak i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, w każdym przypadku niemający siedziby ani zarządu na terytorium Polski. Zakres czynności będących przedmiotem umów zawieranych przez Spółkę ze zleceniobiorcami obejmuje przede wszystkim organizowanie rynków zbytu, intensyfikację sprzedaży Produktów, co przejawia się we wspieraniu Spółki w kontaktach z sieciami handlowymi, dystrybutorami oraz ze wszelkimi innymi kanałami sprzedażowymi, wspieraniu Spółki w negocjacjach warunków handlowych oraz warunków współpracy z klientami, budowaniu rynku oraz rozwijaniu długofalowych relacji z istniejącymi klientami na określonym terytorium, na którym zleceniobiorca świadczy przedmiotowe usługi, utrzymywaniu stałych kontaktów z klientami w zakresie realizacji postanowień umownych, ekspozycji towarów oraz podnoszenia efektywności ich sprzedaży, koordynacji procesów związanych z wprowadzaniem nowych produktów Spółki do sprzedaży, koordynacji (w razie potrzeby) wszelkich zagadnień logistycznych. Umowy zawierane przez Spółkę przewidują także, że do obowiązków zleceniobiorców należy promocja marek Zleceniodawcy, przejawiająca się poprzez doradztwo w zakresie zasad przeprowadzania akcji promocyjnych w podległych sieciach handlowych, koordynację i weryfikację właściwego przebiegu takich akcji promocyjnych, monitorowanie i analiza działań konkurencji Spółki celem utrzymania konkurencyjności produktów Spółki na terytorium działania zleceniobiorcy, monitorowanie poprawności przepływu dokumentów związanych z akcjami promocyjnymi pomiędzy Spółką, a podległymi sieciami handlowymi, inicjowanie działań marketingowych skutkujących budowaniem marki Spółki na terytorium działania zleceniobiorcy, doradztwo w zakresie dopasowania linii produktowej do wymagań i specyfiki terytorium działania Zagranicznego Kontrahenta, świadczenie innych (określanych w trakcie trwania współpracy przez Spółkę) usług związanych z prowadzeniem przez Spółkę sprzedaży towarów do sieci handlowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right