Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.411.2017.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.411.2017.1.AP

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu unijnego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2017 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina będzie realizowała projekt partnerski pn. (dalej: Projekt). Na podstawie umowy nr z dnia 1 marca 2017 r., Projekt został objęty dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10 E..., Działania 10.4 Redukcja emisji współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego do kwoty brutto wydatków (tj. podatek VAT naliczony od wydatków na Projekt został uznany za koszt kwalifikowalny). Liderem Projektu będzie Gmina M.. Gmina zgodnie z zawartą w dniu 13 października 2016 r. umową o partnerstwie (dalej: Umowa o partnerstwie) będzie wspólnie z Gminą M. realizowała Projekt. Umowa o partnerstwie szczegółowo określa zakres zadań, obowiązków, jak i zaangażowania środków finansowych na realizację Projektu lidera Projektu i Gminy. Zgodnie z Umową o partnerstwie do zadań Gminy będzie należała realizacja Projektu na terenie Gminy. Realizacja Projektu będzie miała na celu modernizację oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych, prowadzącą do ograniczenia zużycia energii przez infrastrukturę oświetleniową, a także do obniżenia emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz zwiększenie sprawności funkcjonowania komunalnej infrastruktury energetycznej. W ramach realizacji Projektu na terenie Gminy planuje się wymianę istniejących 419 energochłonnych i nieefektywnych opraw oświetleniowych na oprawy wykonane w technologii LED (zapewniającej m.in. niski pobór energii elektrycznej), wymianę przewodów zasilających oprawy, zabezpieczenia wraz z zaciskami na liniach napowietrznych dla opraw oświetleniowych (dalej: Oświetlenie uliczne). W związku z modernizacją Oświetlenia ulicznego Gmina będzie ponosiła wydatki inwestycyjne, w szczególności Wydatki na roboty budowlano-montażowe, promocję Projektu (dalej: Wydatki na Oświetlenie uliczne). Ponoszone przez Gminę wydatki na Oświetlenie uliczne będą dokumentowane przez dostawców/wykonawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Zarządcą zmodernizowanej w ramach Projektu infrastruktury Oświetlenia ulicznego będzie Gmina. Majątek Oświetlenia ulicznego (w szczególności słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, sieć napowietrzna i kablowa, szafki oświetleniowe) będący przedmiotem Projektu jest własnością Sp. z o.o. (dalej: Spółka). Gmina zawarła ze Spółką umowę najmu Oświetlenia ulicznego na okres 10 lat w celu wykonania przez Gminę Projektu. Po zakończeniu umowy Gmina zwróci Oświetlenie uliczne Spółce. Zgodnie z umową najmu Oświetlenia ulicznego, wszelkie ulepszenia i nakłady na Oświetlenie uliczne staną się własnością Spółki z chwilą wygaśnięcia umowy najmu. Z tytułu ulepszeń i nakładów Spółka zapłaci Gminie kwotę odpowiadającą ich wartości w chwili zwrotu określoną przez rzeczoznawcę. Gmina planuje zakończyć modernizację Oświetlenia ulicznego we wrześniu 2018 r. Po zakończeniu modernizacji Oświetlenia ulicznego korzystanie ze zmodernizowanego majątku przez podmioty trzecie będzie nieodpłatne i odbywać się będzie na zasadach ogólnej dostępności majątku publicznego. Gmina wskazuje ponadto, że interpretacja przepisów prawa podatkowego wydana na skutek niniejszego wniosku jest Gminie niezbędna do prawidłowego rozliczenia dotacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00