Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.411.2017.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.411.2017.1.AP
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu unijnego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2017 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Gmina) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina będzie realizowała projekt partnerski pn. (dalej: Projekt). Na podstawie umowy nr z dnia 1 marca 2017 r., Projekt został objęty dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10 E..., Działania 10.4 Redukcja emisji współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego do kwoty brutto wydatków (tj. podatek VAT naliczony od wydatków na Projekt został uznany za koszt kwalifikowalny). Liderem Projektu będzie Gmina M.. Gmina zgodnie z zawartą w dniu 13 października 2016 r. umową o partnerstwie (dalej: Umowa o partnerstwie) będzie wspólnie z Gminą M. realizowała Projekt. Umowa o partnerstwie szczegółowo określa zakres zadań, obowiązków, jak i zaangażowania środków finansowych na realizację Projektu lidera Projektu i Gminy. Zgodnie z Umową o partnerstwie do zadań Gminy będzie należała realizacja Projektu na terenie Gminy. Realizacja Projektu będzie miała na celu modernizację oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych, prowadzącą do ograniczenia zużycia energii przez infrastrukturę oświetleniową, a także do obniżenia emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz zwiększenie sprawności funkcjonowania komunalnej infrastruktury energetycznej. W ramach realizacji Projektu na terenie Gminy planuje się wymianę istniejących 419 energochłonnych i nieefektywnych opraw oświetleniowych na oprawy wykonane w technologii LED (zapewniającej m.in. niski pobór energii elektrycznej), wymianę przewodów zasilających oprawy, zabezpieczenia wraz z zaciskami na liniach napowietrznych dla opraw oświetleniowych (dalej: Oświetlenie uliczne). W związku z modernizacją Oświetlenia ulicznego Gmina będzie ponosiła wydatki inwestycyjne, w szczególności Wydatki na roboty budowlano-montażowe, promocję Projektu (dalej: Wydatki na Oświetlenie uliczne). Ponoszone przez Gminę wydatki na Oświetlenie uliczne będą dokumentowane przez dostawców/wykonawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Zarządcą zmodernizowanej w ramach Projektu infrastruktury Oświetlenia ulicznego będzie Gmina. Majątek Oświetlenia ulicznego (w szczególności słupy oświetleniowe, oprawy oświetleniowe, sieć napowietrzna i kablowa, szafki oświetleniowe) będący przedmiotem Projektu jest własnością Sp. z o.o. (dalej: Spółka). Gmina zawarła ze Spółką umowę najmu Oświetlenia ulicznego na okres 10 lat w celu wykonania przez Gminę Projektu. Po zakończeniu umowy Gmina zwróci Oświetlenie uliczne Spółce. Zgodnie z umową najmu Oświetlenia ulicznego, wszelkie ulepszenia i nakłady na Oświetlenie uliczne staną się własnością Spółki z chwilą wygaśnięcia umowy najmu. Z tytułu ulepszeń i nakładów Spółka zapłaci Gminie kwotę odpowiadającą ich wartości w chwili zwrotu określoną przez rzeczoznawcę. Gmina planuje zakończyć modernizację Oświetlenia ulicznego we wrześniu 2018 r. Po zakończeniu modernizacji Oświetlenia ulicznego korzystanie ze zmodernizowanego majątku przez podmioty trzecie będzie nieodpłatne i odbywać się będzie na zasadach ogólnej dostępności majątku publicznego. Gmina wskazuje ponadto, że interpretacja przepisów prawa podatkowego wydana na skutek niniejszego wniosku jest Gminie niezbędna do prawidłowego rozliczenia dotacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right