Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.216.2017.2.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.216.2017.2.JG
W zakresie zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a sprzedaży nieruchomości.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2017 r. (data wpływu 12 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a sprzedaży nieruchomości jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a sprzedaży nieruchomości.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.
Gmina prowadzi postępowanie zmierzające do zbycia w trybie przetargu nieograniczonego nieruchomości oznaczonej jako działka nr 38 o powierzchni 504m2.
Przedmiotowa nieruchomość jest zabudowana dwoma budynkami. Teren nieruchomości nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Nieruchomość została nabyta na rzecz Gminy od Towarzystwa Energetycznego na podstawie wyroków Sądu Okręgowego oraz Sądu Apelacyjnego z dnia 30 listopada 1948 r. Zgodnie z art. 32 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 20 marca 1950 r. o terenowych organach jednolitej władzy państwowej (Dz. U. Nr 14, poz. 130) ww. Gmina przekształciła się w Skarb Państwa. Następnie na podstawie Decyzji Wojewody z dnia 22 lutego 199l r. i karty inwentaryzacyjnej przedmiotowa nieruchomość stała się własnością Gminy.
Gmina jest w posiadaniu dokumentacji - umowa najmu lokalu użytkowego zawarta w dniu 11czerwca 1991 r. pomiędzy Zarządem Miasta, a Polskim Komitetem Pomocy Społecznej (zwanej dalej PKPS), Zarządem Wojewódzkim i Zarządem Miejskim - przedmiotem umowy jest najem lokalu/budynku/użytkowego na cele biurowe. Zgodnie z umową Wynajmujący oddaje w najem lokal/budynek określony w § 1 składający się z 21 pomieszczeń o powierzchni 210,56 m wraz z przynależnymi pomieszczeniami: piwnicą, komórką oraz korytarzem o łącznej powierzchni 229,49 m. Z wypisu z rejestru budynków wynika, że nieruchomość zabudowana jest 2 budynkami o powierzchni 179 m i 93 m. Z uwagi na odległy termin zawarcia umowy trudno jest stwierdzić, czy przedmiotem umowy były dwa budynki, czy tylko budynek o powierzchni 179 m. Ponadto zgodnie z ww. umową najemca został zobowiązany do zapłaty czynszu najmu w wysokości 5.737.500 zł (przed denominacją) miesięcznie oraz świadczeń z tytułu centralnego ogrzewania i wody. Dodatkowo najemca zobowiązał się do przeprowadzenia remontu budynku, a wynajmujący do zaliczenia kosztów remontu w wysokości 160.000.000 zł (przed denominacją) w poczet należnego czynszu przez okres 27 miesięcy. Czynsz płatny ponownie częściowo od października 1993 r., a od 1 listopada 1993 r. czynsz płatny zgodnie z umową. Z dniem 31grudnia 1992 r. umowa została rozwiązana na zasadzie porozumienia stron, a związek Wojewódzki PKPS odstąpił od roszczeń finansowych wobec Gminy z tytułu nakładów poniesionych na modernizację obiektu. W dokumentacji, GMR znajduje się pismo Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (zwanego dalej MOPS - jednostki budżetowej GMR) z dnia 15 grudnia 1992 r. oraz protokół z negocjacji z dnia 23 grudnia 1992 r. zgodnie z którym proponuje się przekazanie całego obiektu w użytkowanie MOPS-u z jednoczesnym pisemnym upoważnieniem Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do nieodpłatnego podnajęcia części pomieszczeń/budynek parterowy/ PKPS-owi w okresie wzajemnie wynegocjowanym. PKPS proponował okres 5 lat.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right