Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2017, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.269.2017.1.OS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.269.2017.1.OS
Brak opodatkowania dotacji/Prewspółczynnik
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2017 r. (data wpływu 24 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania, że po 1 stycznia 2017 r. przekazana przez Gminę na rzecz zakładu budżetowego dotacja, nie podlega opodatkowaniu jest prawidłowe,
- braku obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że po 1 stycznia 2017 r. otrzymana przez Gminę na rzecz zakładu budżetowego dotacja, nie podlega opodatkowaniu oraz braku obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.
Gmina ... (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
W strukturze organizacyjnej Gminy występuje m.in. zakład budżetowy, tj. Zakład Komunikacji Miejskiej w ... (dalej: Zakład lub ZKM). W ramach działalności statutowej Zakład wykonuje zadania własne Gminy o charakterze użyteczności publicznej, mające na celu zaspokajanie potrzeb lokalnego transportu zbiorowego na obszarze Gminy i gmin, z którymi zawarto porozumienia międzygminne.
Zgodnie z dotychczasowym, przeważającym stanowiskiem organów podatkowych - prezentowanym do momentu podjęcia przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wyroku z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 (dalej: Wyrok TSUE) oraz przez poszerzony skład sędziowski Naczelnego Sądu Administracyjnego uchwały z 26 października 2015 r., sygn. akt I FPS 4/15 (dalej: Uchwała NSA) - gminne jednostki budżetowe oraz zakłady budżetowe były traktowane jako odrębni od tworzących je gmin podatnicy na gruncie VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right