Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2017, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.51.2017.1.BK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.51.2017.1.BK

w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika w związku z zawarciem z kontrahentem zagranicznym umowy ubezpieczenia należności handlowych oraz umowy usługi windykacji należności

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 12 maja 2017 r. (data wpływu do Organu 22 maja 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika w związku z zawarciem z kontrahentem zagranicznym umowy ubezpieczenia należności handlowych oraz umowy usługi windykacji należności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 maja 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej, podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika w związku z zawarciem z kontrahentem zagranicznym umowy ubezpieczenia należności handlowych oraz umowy usługi windykacji należności.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, (sp. z o.o.) jest spółką prawa polskiego (dalej: Spółka), rezydentem podatkowym od całości swoich dochodów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i prowadzi działalność polegającą m.in. na produkcji i sprzedaży pianki poliuretanowej.

Spółka realizując umowy dostawy pianki ustala ze swoimi kontrahentami różne terminy płatności za dostarczany towar - od 14 do 90 dni od wystawienia odpowiedniej faktury dokumentującej dostawę. Istnieje również grupa podmiotów, którym Spółka dostarcza towar jedynie po otrzymaniu tzw. przedpłaty. To czy dany kontrahent Spółki winien otrzymać dostarczany towar przedpłacając za niego, czy też zostanie mu wyznaczony określony termin płatności zależy m.in. od kondycji finansowej przedsiębiorstwa tego kontrahenta, historii współpracy firm i indywidualnie negocjowanych warunków itd. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka ubezpiecza część wierzytelności powstających w ramach realizowanych umów dostaw, wobec wyselekcjonowanych kontrahentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00